tisdag 15 januari 2013

Dagens bölande avklarat

Jag har två bloggar som jag kör parallellt. Min andra är förvisso låst men den är inte anonym som denna är. Den här bloggen startade jag för att kunna skriva ner mina känslor och tankar kring barnförsöken. Det var inget som jag ville gå ut med i den andra bloggen, där gjorde jag bara en sammanfattning när vi hade lyckats och så var det bra med det.
Det är väldigt skönt att kunna ha båda två bloggarna trots att vissa inlägg blir kopierade till varandra eftersom jag vill ha det nerskrivet på båda. Någon gång har det hänt att jag har missat att ändra F´s hela namn till just bara F när det ska läggas in här och har panikändrats i sista sekund. Så det är lite bök.
Jag vet inte varför, jag skulle ju egentligen kunna gå ut med bild där jag visar mitt ansikte och likaså mitt namn men det känns ändå naket. Likaså bonusbarnens namn och bild på dem, det känns fel att lägga upp det här. På min vanliga låsta blogg visar jag allt men då vet jag också exakt vilka som läser den eftersom de är inbjudna. 99 % av dem är för mej kända personer. Jag hade den öppen tidigare men då följde både mitt x och F´s x + hennes bekanta, vilket kändes obekvämt. Känslan av privatliv försvann rätt fort. Plus att det kändes lite fel att lägga ut bilder på bonusbarnen offentligt. Jag vet inte hur deras mamma ställde sig till det men det kändes lustigt om jag tänker mej in i hennes situation där jag som bonusmamma sitter och lägger ut bilder på hennes barn. Så det var också en anledning till att jag låste den bloggen. Jag vill inte hänga ut hennes och F´s barn.

Tanken med att ha blogg är att man skriver av sig, förmedlar och diskuterar med andra. Får respons. Syns. Annars hade man ju kunnat sitta med gammalt hederligt papper och penna likaväl. Men jag nöjer mej till att vara okänd för er här. Den sista tiden har jag även blivit lite kluven kring bilder på kotten faktiskt. Han kommer inte ha någon chans att säga sitt och jag tänker att när han som stor får veta att jag har lagt ut hela hans liv i ord och bild till offentligheten så kanske det känns mycket märkligt. Balansgång det där.. Jag, F och hans barn håller jag anonyma, varför ska jag skylta med hans namn och bilder på honom?
På bilderna som jag lägger ut här döljer jag ansiktet och ja om någon som känner mej skulle gå in här så ser de lätt att det är jag med tanke på kroppsform och tatueringarna.
Eftersom jag gör bloggen till böcker så vill jag ju fortsätta med det när kotten har kommit. Hans första år, andra år med mera. Kunna skriva ner hans framsteg och utveckling. Vill jag visa honom böckerna när han är stor där alla bilderna har kapade huvuden? Tanken slår mej att starta en ny blogg och ha den låst för att kunna lägga upp bilder och så men fasen ska jag då ha TRE bloggar?! Ska jag lägga ner den här och se den som avslutad och bara köra på med min vanliga låsta där jag kan lägga upp hela bilder?

Jag. Vet. Inte. Hur. Jag. Ska. Göra.
Detta, kära anonym, detta kallar jag ett I-landsproblem! ;)

Det är mycket tankar och funderingar som kommer upp under graviditeten och ännu mer kommer det säkert komma när han väl är här. Jag kommer säkert få mer förståelse för barnens mamma och hennes känslor gentemot mej och situationen. Jag kan nu bara t ä n k a mej hur det känns att missa sina barns halva uppväxt eftersom det är varannan vecka boende. Det vore riktigt tungt att behöva gå igenom en separation med barn i bilden.. Man utvecklas hela tiden och får mer och mer förståelse för andra personer när man väl hamnar i olika situationer och händelser i livet. Jag har inte nonchat hennes känslor gentemot mej eller så innan men jag kan nu lättare känna att shit tänk om jag och F skulle gå isär och jag inte får vara nära mitt kommande barn på heltid? Nyttig wake-up-feeling!

Mycket prat här nu, det blev en lång sidostickare, det jag egentligen ville komma till var att jag på den andra bloggen skrev för ett tag sedan att jag tyckte det är så trist att gå hemma och att dagens hopp hänger på att vänta in posten. Men lika trist blir det sedan när det visar sig att det bara är räkningar eller post till F.

Idag låg detta i vår brevlåda!  





Älskade fina vän! Kärlek på det! Dagens bölande avklarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar