fredag 4 januari 2013

Femte brevet till mitt barn

Älskade barn där inne.

Om du visste vad vi längtar efter dej nu! Vi har gjort klart ditt rum och den vitmålade fina vaggan som min farfar gjorde till mej när jag låg i magen har vi nu ställt in bredvid min sida av sängen. Den är bäddad med gulliga vita sängkläder med gråa nallar på. På vaggans gavel hänger en liten filt och varje kväll när jag går och lägger mej gungar jag till lite lätt på vaggan och längtar ännu mer. Tänk att du snart ska få ligga där i och snusa gott. För sova på nätterna kommer du väl göra? ;)
Även vagnen är bäddad och redo och står nere i hallen tillsammans med den färdigpackade BB-väskan. Vi är så redo som vi kan bli nu! Dina storasyskon väntar med spänning och de klappar ofta på magen och undrar när du ska komma ut. De var med båda två hos barnmorskan häromdagen och lyssnade på ditt lilla hjärta.

Idag är det vecka 38+4 och det närmar sig med stormsteg. Även att jag har i åtanke att det kan dröja ytterligare två veckor efter BF så hoppas jag innerligt att du vill titta ut innan dess. Det är så spännande ( och frustrerande ) att inte veta när eller hur det startar. Går vattnet? Börjar det med värkar? Dagtid? Nattetid?
Älskade lille vännen vad jag redan älskar dej. Magen är stor men du har riktigt trångt om utrymme och det känns ibland som du är riktigt irriterad över den lilla ettan du lever i. Tryck till den där slemmisen och ta och kom istället, här har vi stora ytor att må gott på serru!

Jag längtar till den dagen då jag bli din mamma. 
Lillebror, du kommer göra mej hel!


/ Mamma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar