onsdag 2 januari 2013

Jaha är det modernt med bara en tuffs?!

Jag har rakat benen.

Ungefär så mycket kuligt händer här hemma.

Men jag tänkte jag kunde passa på att skrapa av de hårstråna som lyckats odla sig under graviditeten, jag ljuger inte om jag säger att jag har rakat dem en enstaka gång! Känns som någon har hällt stoppåväx på dem. Men det är jag tacksam över för jäsingen vad osmidigt det var. Stod i badkaret och hade ena benet på kanten. Likaså skulle jag sedan klippa klorna på tårna - snygg syn det hade varit att komma in och se mej stå där som en flåsande kossa med hängande tuttar. Heeet. 

För jag är ju lite sådär, jag kan ju inte åka in till sjukan och vara ofräsch. Går inte. Dit kommer man nyduschad och hårfri. Punkt. Spelar ingen roll om man ska föda barn eller har brutit benet och slitit av ett ledband i foten - rakad och ren ska man va´. Jag klev gladeligen ner i badkaret och stöttade mej mot väggen innan jag ringde akuten och sedan beställde sjuktaxi in till akuten vid benbrottet. Prio ett liksom.

När väl den här förlossningen kommer igång så vet jag en som kommer prioritera ett å annat innan ho tänker sätta sig i någon bil! Problemet är bara att det är så in i helskotta svårt att se. Att raka muffen är lite som rysk roulette - när som helst så kan en och annan bit ryka! Plus att man riskerar att missa någonstans, jag ser för mej barnmorskans min om hon skulle få se en liten affrotuffs på ena sidan. Schnyggt frun, är det det senaste?

Fast å andra sidan så är det väl lindrigt gentemot det de sitter och glor på hela dagarna. Huaa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar